Žijeme v digitální době. Podle průzkumů vyfotí člověk v průměru více než 50 fotek měsíčně a nejen sociální sítě způsobily, že se musíme hodně snažit, abychom ostatní zaujali. A v realitách to platí dvojnásob. Jak zajistit, aby byl váš inzerát v záplavě ostatních nabídek nepřehlédnutelný?
Nepodceňujte přípravu
Ani ten nejlepší fotograf světa nevytvoří dokonalé fotky v nepřipraveném interiéru. Před tím, než začnete s focením, si proto dejte záležet na přípravě celého prostoru. Pořádně nemovitost ukliďte a zkontrolujte, že se nikde nepovalují vaše osobní věci. Jde vám totiž o to probudit v potenciálních zájemcích fantazii, díky které si představí, jak zde sami bydlí. Odstraňte zbytečnosti a lapače prachu a pro dokreslení atmosféry použijte raději neutrální dekorace jako jsou čerstvé květiny, svíčky nebo třeba vkusný přehoz přes pohovku.
Pusťte dovnitř světlo
Nic nenadělá na fotkách větší parádu než dostatek světla. Focení naplánujte na denní dobu, kdy dovnitř svítí dostatek sluníčka. Roztáhněte záclony a žaluzie a rozsviťte také lampy a lustry. Dejte si jen pozor na kombinaci různých teplot světla. A vyvarujte se také focení proti oknům. Může se snadno stát, že budou fotografie přeexponované.
Zachyťte všechny části nemovitosti
Při procházení fotek v inzerátu si zájemce představuje, jak celý dům nebo byt vypadá. Nezapomeňte proto vyfotit všechny místnosti z co nejvíce úhlů. Platí, že by fotografie měly být pořízené na šířku a rozhodně se nebojte vybrat výsledných snímků více.
Pozvěte si na pomoc profesionála
Jsou to právě kvalitní fotky, které prodávají. Pokud tedy přemýšlíte nad tím, jestli ušetřit nějakou tu korunu a nafotit si je sami, rozhodně to nedoporučuji. Profesionální fotograf přesně ví, kam se budou potenciální zájemci dívat a s ohledem na to připraví dokonalou prezentaci. S sebou si navíc přinese často velmi drahou techniku, která zajistí 100% výsledek. Kromě nafocení interiéru fotografové realit nabízí čím dál častěji i fotky z dronu, které celkový dojem pozvednou na zcela jinou úroveň.
Dejte lidem něco navíc
Kvalitní fotografie jsou naprostý základ, bez něhož se úspěšný prodej nemovitosti neobejde. Existují ale i další doplňky, kterými můžete inzerát vylepšit. Skvělou funkci například plní 3D půdorys. Díky němu si zájemce dokáže daleko lépe představit dispozice nemovitosti a velikost jednotlivých místností. Do povědomí se také čím dál víc dostává video. O tom, jak vám může pomoci, jsem se rozepsal v jednom z předchozích článků.
Nafocením nemovitosti to nekončí
Po nafocení přichází na řadu postprodukce. Fotograf doladí barvy, postará se o retuš nežádoucích prvků a zajistí, aby fotky působily tím nejlepším dojmem. Ta nejdůležitější fáze ale nastává až při samotném sestavování inzerátu. Máte totiž jen pár vteřin na to zaujmout. Dejte si proto záležet na výběru hlavní fotky. Ta rozhoduje o tom, jestli na váš inzerát potenciální zájemce klikne a bude chtít vědět víc, nebo váš inzerát přeskočí a bude pokračovat ve zběsilém scrollování.